سفر هالیدی

سفر هالیدی

اخذ ویزای آنلاین کشورها -رزرواسیون آنلاین هتلهای جهان-کلیه خدمات گردشگری و جهانگردی
سفر هالیدی

سفر هالیدی

اخذ ویزای آنلاین کشورها -رزرواسیون آنلاین هتلهای جهان-کلیه خدمات گردشگری و جهانگردی

چطور وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

بهترین سایت برای گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا


ورود به خاک آمریکا به هریک از طرق تحصیلی، کاری، تفریحی و هر روش دیگر، نیازمند گرفتن وقت سفارت آمریکا برای اخذ ویزای این کشور است.

به گزارش کاماپرس، کشور آمریکا در ایران سفارت نداشته و مراجعه به سفارت این کشور و اخذ ویزا از طریق مراجعه به کشورهای همسایه صورت می‌گیرد. سفر هالیدی یک مجموعه معتبر در حوزه اخذ ویزا و گردشگری است که صفر تا صد مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا و اخذ ویزا از جمله تکمیل فرم‌های سفارت ، گرفتن وقت مصاحبه آمریکا ، پرداخت MRV FEE ، پرداخت SEVIS FEE و امور دیگر را در کشورهای همسایه انجام می‌دهد. کاماپرس در ادامه به بررسی مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا و معرفی خدمات سفر هالیدی می‌پردازد.

گرفتن وقت سفارت آمریکا چه مراحلی دارد؟

گرفتن وقت سفارت آمریکا مراحل مختلفی دارد که در ادامه بررسی شده است؛

انتخاب کشور موردنظر: با توجه به عدم وجود سفارت آمریکا در ایران، ابتدا باید یکی از کشورهای همسایه را برای مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا در آن انتخاب کنید.


تهیه مدارک موردنیاز: دومین مرحله در گرفتن وقت مصاحبه آمریکا ؛ تهیه مدارک موردنیاز است.

پر کردن فرم DS-160: یکی از مدارک ضروری برای گرفتن وقت سفارت آمریکا ، فرم تکمیل شده DS-160 است. این فرم را باید به‌صورت آنلاین و براساس کشور انتخابی خود پر کنید.

پرداخت هزینه‌های وقت سفارت: پس از تکمیل فرم و تهیه مدارک لازم، باید پرداخت‌‌های درخواستی سایت سفارت برای گرفتن وقت مصاحبه آمریکا از جمله پرداخت MRV FEE را انجام دهید.

انتخاب زمان نوبت سفارت: در نهایت باید زمان موردنظر خود برای گرفتن نوبت سفارت را مشخص کرده و منتظر اخذ تاییدیه نوبت و همچنین دریافت نزدیکترین وقت سفارت آمریکا از سوی سفارت باشید

گرفتن وقت سفارت آمریکا چه مراحلی دارد؟

گرفتن وقت سفارت آمریکا مراحل مختلفی دارد که در ادامه بررسی شده است؛

انتخاب کشور موردنظر: با توجه به عدم وجود سفارت آمریکا در ایران، ابتدا باید یکی از کشورهای همسایه را برای مراجعه به سفارت یا کنسولگری آمریکا در آن انتخاب کنید.

تهیه مدارک موردنیاز: دومین مرحله در گرفتن وقت مصاحبه آمریکا ؛ تهیه مدارک موردنیاز است.

پر کردن فرم DS-160: یکی از مدارک ضروری برای گرفتن وقت سفارت آمریکا ، فرم تکمیل شده DS-160 است. این فرم را باید به‌صورت آنلاین و براساس کشور انتخابی خود پر کنید.

پرداخت هزینه‌های وقت سفارت: پس از تکمیل فرم و تهیه مدارک لازم، باید پرداخت‌‌های درخواستی سایت سفارت برای گرفتن وقت مصاحبه آمریکا از جمله پرداخت MRV FEE را انجام دهید.

انتخاب زمان نوبت سفارت: در نهایت باید زمان موردنظر خود برای گرفتن نوبت سفارت را مشخص کرده و منتظر اخذ تاییدیه نوبت و همچنین دریافت نزدیکترین وقت سفارت آمریکا از سوی سفارت باشید.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آمریکا کدام است؟

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آمریکا شامل فرم پر شده DS-160 به زبان فارسی یا صفحه تاییده تکمیل فرم DS-160 به زبان انگلیسی، کپی صفحه ی اول پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، اسکن عکس تمام رخ 5 در 5 رنگی با پس‌زمینه سفید، آدرس ایمیل و شماره تلفن معتبر مسافر و اسکن از صفحه ویزا در صورت داشتن ویزای ایالات متحده در گذشته است.

از کدام کشور وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان معمولا در کشورهای همسایه از جمله امارات، ارمنستان، ترکیه، پاکستان و غیره صورت می‌گیرد. گرفتن وقت مصاحبه آمریکا از طریق کشورهای عمان، قطر و آذربایجان نیز صورت می‌گیرد. معمولا مسافران با این تصور اشتباه که لزوما سفارت‌های اصلی آمریکا پاسخ‌گویی بهتری دارند، به‌سراغ این سفارت‌ها می‌روند. در حالی که گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا از طریق کشورهایی چون عمان امکان‌پذیر است. شرایط برخی از کشورها برای گرفتن وقت سفارت در ادامه بررسی شده است؛

پاکستان: غالب درخواست‌ها برای گرفتن وقت مصاحبه و پرداختی سفارت آمریکا در پاکستان مربوط به ویزاهای دانشجویی و تحصیلی است. با انتخاب این کشور می‌توانید وقت فوری سفارت آمریکا را بگیرید.

قطر: گرفتن وقت و پرداختی سفارت آمریکا در قطر به‌نسبت کشورهایی چون ترکیه و دبی بسیار سریع بوده و در برخی مواقع حتی امکان تغییر زمان مصاحبه نیز وجود دارد. این سفارت بهترین گزینه از نظر پاسخ‌دهی برای دریافت ویزای دانشجویی آمریکا است.

ارمنستان: اگر زمان مصاحبه و گرقتن وفت فوری سفارت آمریکا برایتان از اهمیت بالایی برخودار نیست، از نظر آماری گرفتن نوبت و پرداختی سفارت آمریکا در ارمنستان بهترین گزینه محسوب می‌شود.

عمان: اگر زمان مصاحبه و دریافت بهترین نتیجه در مصاحبه برایتان ملاک است، بهترین گزینه گرفتن نوبت و پرداختی سفارت آمریکا در عمان است. سفارت این کشور به‌ویژه در مورد ویزای توریستی آمریکا پاسخگویی بسیار خوبی دارد.

دبی: گرفتن نوبت و پرداختی سفارت آمریکا در دبی در مقایسه با دیگر کشورها چندان آمار خوبی نداشته و در صورت مراجعه به این کشور باید مدت‌ها در صف‌ طولانی گرفتن نوبت باشید.

هزینه وقت سفارت آمریکا چقدر است؟

هزینه وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی این کشور تنها شامل هزینه MRV است. اما گرفتن وقت سفارت برای اخذ ویزای دانشجویی علاوه بر واریزی MRV FEE ، شامل یک پرداخت SEVIS FEE است که معمولا 350 دلار است. این هزینه برخلاف هزینه MRV تا چند روز پیش از مصاحبه نیز قابل پرداخت است.

چگونه وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

اگر به هر دلیلی قصد سفر به آمریکا در آینده را دارید، احتمالا برای شما نیز این سوال پیش آمده که چطور وقت سفارت آمریکا بگیریم ؟ برای گرفتن وقت ویزای سفارت آمریکا به شیوه معمول می‌توانید از طریق مراجعه به وبسایت سفارت و پر کردن فرم و طی مراحل گفته شده اقدام کنید. این در حالی است که انجام همه این مراحل، پرداخت واریزی سفارت آمریکا و مواردی مانند آن می‎تواند تاحدودی پیچیده و زمان‌بر باشد. از این رو اقدام از طریق سایت گرفتن وقت سفارت آمریکا گزینه آسان و بدون دردسری است.

از کدام سایت وقت سفارت آمریکا بگیریم؟

سفر هالیدی به‌عنوان یک مجموعه مطرح و فعال در حوزه گردشگری و اخذ ویزا، با هدف کمک به روند درست و بدون نقص به مسافران، خدمات ویژه‌ای از جمله خدمات وقت سفارت آمریکا را برای مراجعین خود در نظر گرفته است.

چرا سفر هالیدی؟

با انتخاب سفر هالیدی ، می‎‌توانید صفر تا صد سفر خود به آمریکا از جمله تمامی مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا و وقت مصاحبه را به این مجموعه بسپارید. در سفر هالیدی تمام پرداختی‌های سفارت در اسرع وقت انجام شده و می‌توانید نزدیکترین زمان مصاحبه را از سفارت‌های آمریکا در کشورهای همسایه دریافت کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی




وقت سفارت آمریکا

آیا امکان گرفتن وقت سفارت آمریکا به صورت آنلاین وجود دارد؟

وقت سفارت آمریکا-کاماپرس

بر اساس آمارهای منتشر شده، ایالات متحده آمریکا در جایگاه نخست جهان به لحاظ تعداد مهاجران ایرانی قرار دارد. در حال حاضر، حدود 2 میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می‌کنند و بیش از نیمی از این جمعیت در ایالت کالیفرنیا ساکن هستند. اخذ ویزا و انجام مصاحبه در سفارت آمریکا یکی از اقدامات مهم برای سفر یا مهاجرت به این کشور است.

به گزارش کاماپرس، عدم وجود سفارت این کشور در ایران باعث شده تا متقاضیان برای گرفتن وقت سفارت آمریکا با مشکل مواجه شوند. اما مجموعه سفر هالیدی با حذف روش‌های سنتی و رفت و آمدهای غیر ضروری، دریافت کلیه خدمات گردشگری را برای تمام افراد آسان کرده است. در ادامه، به شرح مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا به صورت آنلاین پرداخته خواهد شد.

چطور وقت فوری سفارت آمریکا را بگیریم؟

ایرانیانی که قصد اخذ ویزای آمریکا را دارند باید از طریق سفارتخانه یا کنسولگری ایالات متحده در کشورهای نزدیک اقدام کنند. این افراد با تکمیل اطلاعات مربوطه و پرداخت هزینه درخواست ویزا به صورت آنلاین برای انجام مصاحبه تعیین وقت می‌کنند. به این منظور، متقاضیان ابتدا باید کشور واسط مورد نظر خود را برای گرفتن وقت سفارت انتخاب کنند. سپس، فرم آنلاین ویزای مهاجرتی یا غیرمهاجرتی را تکمیل کرده و وارد حساب کاربری در سایت  usvisa-info.com برای سفارت های اصلی و سایت ustraveldocs.com برای سفارت های فرعی شوند. در نهایت، پس از پرداخت مبلغ تعیین شده با ویزا کارت بین‌المللی یا مستر کارت، تعیین وقت سفارت آمریکا انجام می‌شود. لازم به ذکر است که این مبلغ به هیچ وجه مسترد نخواهد شد.

بهترین کشورها برای گرفتن وقت سفارت آمریکا

در حال حاضر، عمان و قطر نزدیک‌ترین وقت سفارت آمریکا را به ایرانیان ارائه می‌کند. به طور معمول، متقاضیان می‌توانند برای حدود دو ماه بعد در سفارت این کشورها حضور پیدا کنند. در این بین، کشور عمان شرایط بسیار ایده‌آلی دارد. چرا که ورود به خاک این کشور بسیار آسان بوده و ایرانی‌ها می‌توانند تا 14 روز بدون ویزا در عمان اقامت داشته باشند. تعیین وقت سفارت آمریکا در کشورهای امارات، ارمنستان، ترکیه و پاکستان نیز امکان‌پذیر است. این خدمات در شهر دبی نیز ارائه می‌شود؛ اما تجربه مخاطبان سفر هالیدی نشان داده است که امکان تعیین وقت فوری سفارت آمریکا در دبی وجود ندارد.

اطلاعات و مدارک لازم برای وقت سفارت آمریکا

متقاضیان برای تکمیل فرم آنلاین نیازمند اطلاعاتی چون نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، سویس نامبر (برای ویزاهای دانشجویی)، شماره تماس و پست الکترونیکی هستند. همچنین، متقاضی باید هنگام حضور در کنسولگری آمریکا مدارک ذیل را با خود همراه داشته باشد:


اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار به اضافه پاسپورت های قبلی

دو قطعه عکس 5*5 رنگی زمینه سفید

تاییدیه فرم DS – 160

برای متقاضیان F1: فرم I-20، مدارک تحصیلی و تاییدیه SEVIS Fee

برای متقاضیان J1: DS-2019 و تاییدیه SEVIS Fee

ترجمه شناسنامه و کارت ملی به همراه اصل مدارک

ترجمه سند ازدواج یا طلاق به همراه اصل سند

ترجمه کارت پایان خدمت یا معافی به همراه اصل کارت

در صورت اشتغال ترجمه و اصل اسناد شغلی

ترجمه سوابق بیمه

در صورت داشتن سند ملکی اصل و ترجمه آن

تمکن مالی به لاتین

پرینت شش ماه حساب به لاتین

با سفر هالیدی وقت فوری سفارت آمریکا را بگیرید

ساخت اکانت در سایت و پرداخت هزینه سفارت آمریکا معمولاً فرآیند دشواری برای اغلب متقاضیان است. خبر خوب این است که سفر هالیدی در تمامی مراحل از پر کردن فرم‌های مربوطه تا پرداخت هزینه و تعیین وقت سفارت در کنار مشتریان است. لازم به ذکر است که سفر هالیدی، پرداخت واریزی سفارت آمریکا در کشورهای مختلف را بدون واسطه انجام می‌دهد. بنابراین، پرداخت هزینه SEVIS FEE و MRV FEE در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای تمام متقاضیان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی

همه آنچه باید درباره روند مصاحبه و دریافت ویزای غیرمهاجرتی آمریکا بدانید

مصاحبه سفارت-کاماپرس

اگر قصد دارید برای ویزای غیر مهاجرتی جهت ورود به ایالات متحده آمریکا به عنوان یک بازدید کننده موقت درخواست دهید، بهتر است آگاهی خود را درباره روند مصاحبه و مراحل دریافت ویزا از سفارت افزایش بدهید. بدون شک همه درخواست‌ها و مراحل ویزا را نمی‌توان در روز مصاحبه تکمیل کرد.

به گزارش کاماپرس، به دلیل تعطیلی سفارت خانه آمریکا در ایران، وقت سفارت امریکا و پرداختی سفارت آمریکا برای متقاضیان ایرانی معمولا توسط نزدیک‌ترین سفارتخانه یا کنسولگری ایالات متحده امریکا در کشورهای همسایه ایران نظیر قطر و عمان صورت می‌گیرد. در ادامه مطلب اطلاعات تکمیلی ویزای آمریکا بررسی می‌شود؛

زمان انتظار برای مصاحبه  و شرایط معافیت از مصاحبه

زمان تخمینی انتظار برای دریافت وقت مصاحبه ویزای غیر مهاجرتی، در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده بر اساس حجم کاری و کارکنان تعیین می‌شود و می‌تواند از هفته به هفته متفاوت باشد.

همچنین برای تعیین صلاحیت خود برای معافیت از مصاحبه و مطالعه دستورالعمل های ارسال درخواست ویزای غیر مهاجرتی می‌توانید به وب سایت سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید. توجه داشته باشید که متقاضیان باید تابعیت یا مقیم کشوری باشند که در آن درخواست می‌کنند تا واجد شرایط درخواست از طریق معافیت مصاحبه باشند.

سفارت آمریکا-کاماپرس

شرایط لازم برای قرار مصاحبه سریع

اگر موقعیتی فوری و پیش‌بینی نشده مانند مراسم تشییع جنازه، پزشکی یا تاریخ شروع مدرسه و دانشگاه وجود داشته باشد، بخش‌های کنسولی خارج از کشور ممکن است بتوانند تاریخ مصاحبه شما را تسریع کنند و جلو بیندازند. فرآیند درخواست مصاحبه سریع ویزای غیر مهاجرتی بسته به مکان متفاوت است. باید به دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت بخش ویزای سفارت یا کنسولگری که در آن مصاحبه می‌کنید رجوع کرده و یا به سایت تعیین وقت آنلاین آن‌ها مراجعه کنید.


البته لازم به ذکر است  که در همه موارد ابتدا باید فرم درخواست ویزای آنلاین (DS-160) را ارسال کرده و پرداختی‌های سفارت آمریکا را پرداخته و اولین قرار مصاحبه موجود را تعیین کنید. تنها در این مرحله بخش کنسولی درخواست شما را برای قرار ملاقات سریع بررسی می‌کند. همچنین سفر به منظور شرکت در جشن‌های عروسی و فارغ التحصیلی، کمک به بستگان باردار، شرکت در یک کنفرانس سالانه تجاری/آکادمیک/حرفه‌ای و یا گردشگری ، واجد شرایط قرارهای مصاحبه سریع نمی باشد. برای چنین سفرهایی، می‌توانید از قبل یک قرار ملاقات معمولی برای ویزا تعیین کنید.

مراحل اداری

دو حالت ممکن است برای درخواست ویزای ایالات متحده اتفاق بیوفتد. افسر کنسولی یا ویزا را صادر می‌کند یا رد می‌کند. اگر متقاضی ویزا نتوانسته باشد واجد شرایط بودن ویزا را ثابت کند، افسر کنسولی باید آن درخواست را رد کند. با این حال، برخی از درخواست‌های ویزا رد شده ممکن است نیاز به پردازش اداری بیشتری داشته باشند. در صورت نیاز به رسیدگی اداری بیشتر، افسر کنسولی در پایان مصاحبه به متقاضی اطلاع می‌دهد. مدت زمان پردازش اداری بر اساس شرایط فردی هر مورد متفاوت خواهد بود. در پایان دوره پردازش اداری، افسر کنسولی ممکن است به این نتیجه برسد که متقاضی اکنون واجد شرایط ویزایی است که برای آن درخواست کرده است و یا همچنین ممکن است به این نتیجه برسد که متقاضی همچنان واجد شرایط دریافت ویزا نیست.

زمان انتظار پردازش ویزا  متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی

اطلاعات مربوط به زمان انتظار ویزای غیر مهاجرتی برای مصاحبه و بازه‌های زمانی پردازش ویزا، در در وب سایت‌های سفارت و کنسولگری ایالات متحده در سراسر جهان قرار داده شده است. البته زمان انتظار پردازش شامل زمان مورد نیاز برای بازگرداندن گذرنامه به متقاضیان، چه از طریق پیک و چه از طریق  پست نمی‌شود.وب‌سایت‌های سفارت و کنسولگری همچنین هر گونه رویه اضافی را برای دانشجویان، بازدیدکنندگان تبادلی و افرادی که نیاز به وقت مصاحبه قبلی برای ویزا دارند، توضیح خواهند داد.

روزهای کاری نیز فقط به روزهایی اطلاق می‌شود که سفارت باز است و شامل تعطیلات آخر هفته و تعطیل نمی‌شود و به متقاضیان ویزا توصیه می‌شود که زودتر از تاریخ پیش‌بینی شده سفر، برای ویزای خود اقدام کنند.

در حال حاضر نزدیک ترین زمان را برای مصاحبه ایرانی‌ها را می‌توان در کشورهای عمان و قطر گرفت. تعیین وقت‌های سفارت آمریکا در عمان و قطر معمولا برای دو ماه بعد در دسترس می‌باشد که متقاضیان می‌توانند برای تعیین وقت دقیق‌تر و آسان‌تر با سفر هالیدی در تماس باشند.

سفارت آمریکا- کاماپرس

تعیین وقت مشاوره و  پرداختی سفارت آمریکا توسط سفر هالیدی

تمام مراحل پر کردن فرم‌های سفارت آمریکا ، واریزی سفارت آمریکا یا پرداختی سفارت آمریکا MRV FEE ، گرفتن و تعیین وقت سفارت آمریکا، توریستی و تحصیلی، پرداخت هزینه SEVIS FEE در کشورهایی که می‌توان برای ایرانیان اقدام کرد را سفر هالیدی به آسانی برای تمام متقاضیان انجام می‌دهد.

پرداخت واریزی سفارت آمریکا در کشورهای مختلف بدون واسطه انجام می‌گردد که یا با کردیت کارت و یا اگر نیاز به پرداخت بانکی در کشور مقصد باشد، از طریق دفاتر سفر هالیدی در خارج از کشور به آسانی انجام می‌گردد.

انتهای پیام

مصاحبه سفارت-کاماپرس
اگر قصد دارید برای ویزای غیر مهاجرتی جهت ورود به ایالات متحده آمریکا به عنوان یک بازدید کننده موقت درخواست دهید، بهتر است آگاهی خود را درباره روند مصاحبه و مراحل دریافت ویزا از سفارت افزایش بدهید. بدون شک همه درخواست‌ها و مراحل ویزا را نمی‌توان در روز مصاحبه تکمیل کرد.

به گزارش کاماپرس، به دلیل تعطیلی سفارت خانه آمریکا در ایران، وقت سفارت امریکا و پرداختی سفارت آمریکا برای متقاضیان ایرانی معمولا توسط نزدیک‌ترین سفارتخانه یا کنسولگری ایالات متحده امریکا در کشورهای همسایه ایران نظیر قطر و عمان صورت می‌گیرد. در ادامه مطلب اطلاعات تکمیلی ویزای آمریکا بررسی می‌شود؛

زمان انتظار برای مصاحبه  و شرایط معافیت از مصاحبه

زمان تخمینی انتظار برای دریافت وقت مصاحبه ویزای غیر مهاجرتی، در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده بر اساس حجم کاری و کارکنان تعیین می‌شود و می‌تواند از هفته به هفته متفاوت باشد.

همچنین برای تعیین صلاحیت خود برای معافیت از مصاحبه و مطالعه دستورالعمل های ارسال درخواست ویزای غیر مهاجرتی می‌توانید به وب سایت سفارت یا کنسولگری مراجعه کنید. توجه داشته باشید که متقاضیان باید تابعیت یا مقیم کشوری باشند که در آن درخواست می‌کنند تا واجد شرایط درخواست از طریق معافیت مصاحبه باشند.

سفارت آمریکا-کاماپرس

شرایط لازم برای قرار مصاحبه سریع

اگر موقعیتی فوری و پیش‌بینی نشده مانند مراسم تشییع جنازه، پزشکی یا تاریخ شروع مدرسه و دانشگاه وجود داشته باشد، بخش‌های کنسولی خارج از کشور ممکن است بتوانند تاریخ مصاحبه شما را تسریع کنند و جلو بیندازند. فرآیند درخواست مصاحبه سریع ویزای غیر مهاجرتی بسته به مکان متفاوت است. باید به دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت بخش ویزای سفارت یا کنسولگری که در آن مصاحبه می‌کنید رجوع کرده و یا به سایت تعیین وقت آنلاین آن‌ها مراجعه کنید.


البته لازم به ذکر است  که در همه موارد ابتدا باید فرم درخواست ویزای آنلاین (DS-160) را ارسال کرده و پرداختی‌های سفارت آمریکا را پرداخته و اولین قرار مصاحبه موجود را تعیین کنید. تنها در این مرحله بخش کنسولی درخواست شما را برای قرار ملاقات سریع بررسی می‌کند. همچنین سفر به منظور شرکت در جشن‌های عروسی و فارغ التحصیلی، کمک به بستگان باردار، شرکت در یک کنفرانس سالانه تجاری/آکادمیک/حرفه‌ای و یا گردشگری ، واجد شرایط قرارهای مصاحبه سریع نمی باشد. برای چنین سفرهایی، می‌توانید از قبل یک قرار ملاقات معمولی برای ویزا تعیین کنید.

مراحل اداری

دو حالت ممکن است برای درخواست ویزای ایالات متحده اتفاق بیوفتد. افسر کنسولی یا ویزا را صادر می‌کند یا رد می‌کند. اگر متقاضی ویزا نتوانسته باشد واجد شرایط بودن ویزا را ثابت کند، افسر کنسولی باید آن درخواست را رد کند. با این حال، برخی از درخواست‌های ویزا رد شده ممکن است نیاز به پردازش اداری بیشتری داشته باشند. در صورت نیاز به رسیدگی اداری بیشتر، افسر کنسولی در پایان مصاحبه به متقاضی اطلاع می‌دهد. مدت زمان پردازش اداری بر اساس شرایط فردی هر مورد متفاوت خواهد بود. در پایان دوره پردازش اداری، افسر کنسولی ممکن است به این نتیجه برسد که متقاضی اکنون واجد شرایط ویزایی است که برای آن درخواست کرده است و یا همچنین ممکن است به این نتیجه برسد که متقاضی همچنان واجد شرایط دریافت ویزا نیست.

زمان انتظار پردازش ویزا  متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی

اطلاعات مربوط به زمان انتظار ویزای غیر مهاجرتی برای مصاحبه و بازه‌های زمانی پردازش ویزا، در در وب سایت‌های سفارت و کنسولگری ایالات متحده در سراسر جهان قرار داده شده است. البته زمان انتظار پردازش شامل زمان مورد نیاز برای بازگرداندن گذرنامه به متقاضیان، چه از طریق پیک و چه از طریق  پست نمی‌شود.وب‌سایت‌های سفارت و کنسولگری همچنین هر گونه رویه اضافی را برای دانشجویان، بازدیدکنندگان تبادلی و افرادی که نیاز به وقت مصاحبه قبلی برای ویزا دارند، توضیح خواهند داد.

روزهای کاری نیز فقط به روزهایی اطلاق می‌شود که سفارت باز است و شامل تعطیلات آخر هفته و تعطیل نمی‌شود و به متقاضیان ویزا توصیه می‌شود که زودتر از تاریخ پیش‌بینی شده سفر، برای ویزای خود اقدام کنند.

در حال حاضر نزدیک ترین زمان را برای مصاحبه ایرانی‌ها را می‌توان در کشورهای عمان و قطر گرفت. تعیین وقت‌های سفارت آمریکا در عمان و قطر معمولا برای دو ماه بعد در دسترس می‌باشد که متقاضیان می‌توانند برای تعیین وقت دقیق‌تر و آسان‌تر با سفر هالیدی در تماس باشند.

سفارت آمریکا- کاماپرس

تعیین وقت مشاوره و  پرداختی سفارت آمریکا توسط سفر هالیدی

تمام مراحل پر کردن فرم‌های سفارت آمریکا ، واریزی سفارت آمریکا یا پرداختی سفارت آمریکا MRV FEE ، گرفتن و تعیین وقت سفارت آمریکا، توریستی و تحصیلی، پرداخت هزینه SEVIS FEE در کشورهایی که می‌توان برای ایرانیان اقدام کرد را سفر هالیدی به آسانی برای تمام متقاضیان انجام می‌دهد.

پرداخت واریزی سفارت آمریکا در کشورهای مختلف بدون واسطه انجام می‌گردد که یا با کردیت کارت و یا اگر نیاز به پرداخت بانکی در کشور مقصد باشد، از طریق دفاتر سفر هالیدی در خارج از کشور به آسانی انجام می‌گردد.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی

تعیین وقت سفارت آمریکا

با توجه به عدم وجود سفارت آمریکا در ایران سالهاست که در کشورهای دیگر نظیر امارات، ارمنستان، ترکیه که  اصطلاحا سفارت های اصلی برای ایرانیانی که نیاز به وقت مصاحبه سفارت آمریکا دارند  نامیده می شود و البته سفارت آمریکا در  کشورهایی نظیر عمان، قطر ، پاکستان، آذربایجان نیز خدمات وقت مصاحبه انجام می دهند که مشهور به سفارتهای فرعی هستند اما این نکته حائز اهمیت است که مسافران زیادی تصور می کنند که الزاما سفارتهای اصلی آمریکا جوابدهی بهتری دارند و بخاطر همین معمولا وقتهای دیرتری را در اختیار متقاضیان وقت سفارت آمریکا می گذارند. این تصور کاملا اشتباه هست و در لحظه نوشتن این مطلب وقتهای سفارت آمریکا در عمان جهت درخواست ویزای توریستی آمریکا در سه ماه آینده در دسترس عزیزان می باشد و در صورتیکه متقاضی قبلا به آمریکا یا کانادا، کشورهای حوزه شینگن، انگلیس  سفر کرده باشد درصد قبولی بسیار بالایی خواهد داشت.


درخواست ویزای تحصیلی و دانشجویی نیز برای سه ماه  آینده برای سفارت آمریکا در قطر در دسترس می باشد و حتی درخواست تغییر تاریخ برای زمان زودتر نیز در دسترس می باشد .


در مورد سفارت آمریکا در پاکستان نیز اکثر درخواست های ویزا دانشجویی و تحصیلی می باشد.


علت اینکه تصور عامه بر این است که سفارتهای آمریکا در امارات و ارمنستان یا ترکیه بهتر است به این دلیل هست که سالهای سال این سه کشور درخواست های ایرانیان را قبول و بررسی می کنند اما در چند سال اخیر سفارتهای آمریکا در کشورهای قطر، عمان، پاکستان نیز درخواست های  مصاحبه سفارت آمریکا را برای ایرانیان راه اندازی کرده اند.


اگر بخواهیم صادقانه سوال بسیاری از دوستان متقاضی وقت سفارت آمریکا را پاسخ بدهیم بهتر است در زمان نوشتن این مطلب بگوییم در صورتی که زمان مصاحبه برایتان ملاک نیست بهترین سفارت آمریکا از جهت آماری برای ویزای توریستی آمریکا، سفارت آمریکا در ارمنستان و  در وهله بعد اگر زمان مصاحبه برایتان مهم هست و در عین حال نتیجه گیری هم برایتان قطعا اهمیت دارد سفارت آمریکا در عمان بهترین گزینه می تواند باشد.


و اگر باز هم بخواهیم روراست باشیم در حال حاضر و در زمان نوشتن این متن بهترین سفارت از لحاظ پاسخ دهی برای ویزای دانشجویی و تحصیلی آمریکا بدون تردید سفارت آمریکا در قطر می باشد و پس از آن با فاصله ارمنستان و پاکستان در رده بعدی هستند.


سفارت آمریکا در دبی طبق آمار مراجعه کنندگان چه توریستی و چه دانشجویی و تحصیلی در حال حال حاضر آمار خوبی نیست مضاف بر اینکه وقتهای طولانی مدت در دسترس هست و امکان وقت در آینده نزدیک را ندارد.


در مورد ویزای دانشجویی و تحصیلی هم برخلاف پاسخ دهی سفارت آمریکا در عمان که به درخواستهای توریستی خصوصا اگر سابقه سفر قوی داشته باشند روی خوش نشان می دهد در مورد درخواستهای ویزای دانشجویی با سختگیری بسیار عمل می کند.


سخن آخر اینکه این  آمارها بر مبنای صحبتهای بسیاری از مسافرانی که در خواستهای توریستی یا دانشجویی و تحصیلی گرد آوری شده تنظیم شده اما قطعا ممکن است دوستانی خلاف این نظر را داشته باشند چون ممکن است تجربه متفاوتی از سفارت های آمریکا در کشورهای دیگر داشته باشند و نظرشان محترم هست ولی این  آمار با توجه به نظرات تعداد کثیری از درخواست کنندگان سفارت آمریکا تنظیم شده که پس از مصاحبه تجربیات خود را با ما به اشتراک گذاشته اند.